Suprem

Azonosított probléma

Az európai iskolák küzdenek a gyorsan változó társadalmi-gazdasági környezettel, a digitalizáció exponenciális növekedésével és ennek a tanulók életére gyakorolt hatásával. Ezen körülmények között kiemelik azokat a készségeket és kompetenciákat, amelyek képessé teszik a hallgatókat arra, hogy alkalmazkodjanak a társadalom és a munkaerőpiac igényeihez. A fiatal nemzedék gyorsan változó környezettel és kiszámíthatatlan kihívásokkal néz szembe, ugyanakkor közismert életválsághelyzetek is megjelennek a tizenévesekben. Minden nap választás elé néznek, és olyan döntéseket kell hozniuk, amelyek időnként óriási hatással vannak életükre. A pályafutás, a jövőbeli szakma vagy csak sport vagy szabadidős tevékenység megválasztásához háttérismeretekre és egyfajta strukturált gondolkodásra van szükség, amely sok készséget igényel, ezt mi életvezetési készségként határozzuk meg.

Cél

A kezdeményezésünk célja, hogy az iskolák, a tanárok és a szülők támogatásával segítse a diákokat a tanulók életvezetési készségeinek fejlesztésében az életük optimális eredményeinek elérése érdekében. Alapvető fontosságúnak tartjuk, hogy a karrier választásra, mint kritikus tényezőre összpontosítsunk, és felkészítsük a diákokat és a szülőket az élet nehéz szakaszára.

Hozzáadott értékek, amelyek tükrözik az ET2020 aktualizált kezdeményezéseit:

  • Segíteni a tanároknak hagyományos tanítási módszereik átalakítását, kreatívabb és innovatívabb módszerek használatával (például projekt alapú, kérdés alapú, probléma alapú, munka alapú, tükrözött osztályterem alapú módszerek);
  • A tanárok kompetenciái a Nyílt Oktatási Tartalmak (OER) lehetőségeinek kiaknázására a rövid felső szintű képzés gyors fejlesztése során;
  • A kreativitás és a vállalkozói készség előmozdítása az oktatásban, valamint az oktatók folyamatos szakmai fejlődésének elősegítése;
  • A tanárok hatékony együttműködési képességének erősítése az iskolán belül és kívül is;
  • A hallgatók felelősségének fokozása saját tanulási teljesítményükért és tanulási folyamataikért;
  • A 21. századi készségek és kulcskompetenciák fejlesztése a hallgatók körében;
  • Hatékonyabb tevékenységek előmozdítása a diplomások karrierjének nyomon követése érdekében, szisztematikus és támogató „alumni” (=az intézmény már végzett hallgatóival történő kapcsolattartás) folyamatok kidolgozása révén.

A projektet az Európai Bizottság támogatja (2019-1-HU01-KA201-061091 számú szerződés). Ez a weboldal csak a szerző véleményét tükrözi, a Bizottság vagy a Magyar Nemzeti Iroda, mint szerződő szervezet nem tehető felelőssé bármely itt fellelhető információ felhasználásakor.

www.suprem.eu