
SUPREM projekt 2. partnertalálkozó Hollandiában

Hét európai partnerszervezet megvalósításában, a Qualitas T&G Kft. koordinálásával valósul meg a SUPREM (Succesful Preparation Model for Schools) című köznevelési stratégiai partnerség projekt az Erasmus+ program támogatásával.
A projekt 2019. novemberében indult. Abban az évben decemberben Szegeden volt a partnerek első személyes találkozása, a projektindító megbeszélés. 2020-ban a járványhelyzet minden munkát befolyásolt, így ezt a projektet is. Elmaradt a 2020 tavaszára tervezett következő partnertalálkozó. Aztán időről időre új időpontokat kerestünk, de a vírushelyzet nem engedte a személyes találkozást. Időközben számos online megbeszélést tartottunk. A munkát mindenki szorgalmasan végezte, a szellemi termékek fejlesztése folyamatos volt. A jelenléti találkozásig egészen mostanáig, 2021. szeptemberéig kellett várni.
2021. szeptember 20-21. Hollandia, Garderen – 2. nemzetközi partnertalálkozó
A találkozó 2 napos volt, mindkét napon intenzív szakmai megbeszélésekkel. Az első napon a már elkészült és külső szereplőkkel is kipróbált projekttermékek, a tanulói projektportfólió és a tanári tréning teszteredményeinek áttekintése történt meg, majd ugyanezen szellemi termékek szerkesztett, vizuális elemekkel is kiegészített, a végső megjelentetésre előkészített verzióját mutattuk be. Hétfő délután a folyamatban lévő termékfejlesztés, a szülői kézikönyv következő feladatait tisztáztuk és határoztuk meg a határidőket. A nap zárásaként a negyedik termékünk, az online értékelő eszköz béta verziója is bemutatásra került.
A második nap a minőségmenedzsment eredményeinek és tanulságainak megbeszélésével kezdődött. Megállapítottuk, hogy alapvetően nagyon jó úton halad a projekt. Persze vannak problémák, melyek leküzdésén dolgozunk, de vannak olyan kihívások, amelyeket a járványhelyzet okozott és leküzdésük mindenki számára erőpróbáló. A keddi napon a következő napirendi pontunk a disszeminációról szólt. Egyrészt a projektet végigkísérő folyamatos aktivitási tevékenységeket beszéltük át, különös hangsúllyal az Erasmus Daysről, illetve a projekt honlapjáról és facebook oldalának aktivitásáról esett szó. Másrészt a projektzárás szakaszában a Multiplier események tervezésére tértünk ki, hiszen ezen disszeminációs tevékenységek fogják igazán megmutatni, hogy mennyire sikerül a projektet életben tartani a hivatalos projektzárás után is. Zárásként az előttünk álló adminisztrációs feladatokat rögzítettük és a projekt eddig még nem teljesült, tanulókat is érintő tevékenységeinek időpontjait határoztuk meg. Intenzív 9 hónap áll előttünk a projektben, amely legfontosabb tervezett eseményei a következők lesznek.
Partnertalálkozók
3. nemzetközi partnertalálkozó: 2021. december 13-14., Perugia, Olaszország;
4. nemzetközi partnertalálkozó: 2022. április 6-7., Csíkszereda, Románia;
5. záró nemzetközi partnertalálkozó: 2022. május 26-27., Szeged, Magyarország.
Tanulói mobilitások, 3×6 tanuló részvételével olaszországi, erdélyi és magyar iskolai partnereinktől:
2022. május 2-6. Garderen, Hollandia;
2022. június 6-10. Perugia, Olaszország.
Összességében azt kell mondanunk, hogy a projektben óriási szükség volt a személyes találkozásra, mind szakmai, mind emberi szempontból. A személyes jelenlét hatékonyságában nem összehasonlítható az online megbeszélésekkel.
A projekt eredetileg 26 hónapos lett volna. A járványhelyzet miatt plusz 6 hónappal meghosszabbítottuk a projekt időtartamát, így 32 hónapos lett. A 2. hónap után, most a projekt 23. hónapjában találkoztunk, és előttünk áll még 9 hónap. Ebben a 9 hónapban még rengeteg feladat áll előttünk.
Köszönjük a projektpartnereknek az aktív részvételt a projekttalálkozón. Nagyon hasznos két nap áll mögöttünk.
A projekt az Európai Bizottság által támogatott Erasmus+ program keretén belül, 224 882 € összegű támogatásból valósul meg.
A projekt azonosító száma: 2019-1-HU01-KA201-061091
Az Európai Bizottság támogatása ezen kiadvány elkészítéséhez nem jelenti a tartalom jóváhagyását, amely kizárólag a szerzők álláspontját tükrözi, valamint a Bizottság nem tehető felelőssé ezen információk bárminemű felhasználásáért.
- SupremTovább
- Digitális kompetencia követelmények keretrendszerének megalapozása, javaslatokTovább
- Képzési projektekTovább
- Európai Parlament Nagykövet-Iskolája program során nyújtott szakértői támogatásTovább
- Kutatás az „Egész-intézményes megközelítés a fenntarthatóságra nevelésben” c. projekt keretébenTovább
- ÜzenőfalTovább