Virtuális triumvirátus

Miközben alig szokutok meg az internet fejlődését, az úgynevezett webkettőt, ami ma már minduntalan áthatja az életünket a közösségi oldalak néha tolakodó özönlésén keresztül, elérkeztünk a web harmadik korszakához.

Ez a harmadik korszak a technológia feljődésének lendületével párhuzamosan szinte észrevétlenül jelenik meg mindennapjainkban. Ma már nem csak a tartalom, hanem a kontextus is fontos.

 

Legszembetűnőbb képviselői ennek a kornak az okostelefonok, -tévék és az azokon elérhető szolgáltatások. A smartphone-ok fejlődési iránya (vékonyabb, könnyebb, gyorsabb) olyan kihívásokat állított a mérnökök elé, amelyek azt a megoldást hozták magukkal, hogy a felhasználó kiszolgálása immár nem helyben, hanem egy távoli nagy kapacitású központban (felhőben) történik. A felhő azonban nem csak kellemes megoldás, hanem arra is alkalmas, hogy irdatlan mennyiségű adatot gyűjtsön és vizsgáljon egy adott felhasználóról, amelyet aztán célzott reklámokként és keresési eredményekként láthatunk viszont böngészőnk ablakában.

 

A web 3.0 további jellemzője, hogy az interneten keresztül megvalósuló személyes kapcsolatokat is gyorsabbá, hatékonyabbá és élőbbé lehet tenni. Ráadádul, miközben a világ zsugorodik, a földrajzi hely jelentősége mégis nő, a lokális pozíciónkat fel lehet használni szolgáltatások keresésésre, értékelésére, vagy intelligens mobil idegenvezetésre, de még játékra is. Ezek az új eszközök a vállalatok életében is változásokat hozhatnak, ha jól használják az online elérhető szolgáltatásokat, és maguk is tudatosan jelennek meg ebben a környezetben.

Ráadásul a szakemberek 2020 környékére jelzik a web 4.0 kialakulását…

 

A kép forrása.