Smart city Szeged - 2. rész
Cégünk a különböző szolgáltatások tervezése során a „service design thinking” filozófiáját és módszereit alkalmazza, amelynek egyik alapelve, hogy a szolgáltatások megtervezése előtt részletes igényfelmérést végeznek a szolgáltatás célcsoportjában, valamint a fejlesztés az érintettek folyamatba történő bevonásával, velük közösen történik. Ennek a módszernek az előnye, hogy alkalmazásával pontosabban meghatározhatóak a célcsoportok igényei, szükségletei, és így csökkenthetőek a fejlesztések kockázatai. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a smart city-vé válás során kialakítandó szolgáltatások tervezésének folyamatába bevonják az állampolgárokat, illetve a vállalkozókat.
Hatékony bevonásuk számos módon megvalósítható. Az alkalmazott módszerek és technológiák személyre szabottak, tervezett szolgáltatáshoz és megrendelői igényekhez egyaránt igazíthatóak.
A megvalósításra három lehetséges módszert vázolunk fel. A bemutatásra kerülő eszközök modulárisan kapcsolódnak egymáshoz, így külön-külön és egymásra épülve egyaránt alkalmazhatóak.
- Közvélemény monitorozása számítógépes online felület és/vagy telefonos applikáció alkalmazásával
- „Szereplők együttműködésének támogatása”
- Közvélemény monitorozása személyes részvétellel, pl. városi jövő tervező műhelyek
A javasolt eszközök, módszerek alkalmazásától a következő eredmények várhatóak:
- személyes aktivitás növekedése
- interaktivitás
- smart city polgárrá válás ösztönzése
- polgárok megnyerésének lehetősége
- tudás és társadalmi tőke szerepének növekedése
- vélemény nyilvánítás motiválása
- smart city elvek népszerűsödése
- információt szolgáltat a polgárok (és turisták) igényeiről
- igényekre érzékeny jövőorientált fejlesztés megalapozása
- költséghatékonyabb döntések a fejlesztésekről, befektetésekről
- város-egyetem együttműködése, építve a tradicionálisan meglévő kapcsolatokra, azokat mélyítve, tovább optimalizálható
- a felsőoktatás harmadik missziójának támogatása
- abszorptív kapacitás növekedése
Szeged város smart city-vé válását, a városban működő, a város fejlődéséért felelősséget vállaló cégként a fentebb felsorolt módszerek alkalmazásával a Qualitas T&G Kft. szolgáltatóként tudja és kívánja segíteni.
Gyenes Patrik
- SupremTovább
- Digitális kompetencia követelmények keretrendszerének megalapozása, javaslatokTovább
- Képzési projektekTovább
- Európai Parlament Nagykövet-Iskolája program során nyújtott szakértői támogatásTovább
- Kutatás az „Egész-intézményes megközelítés a fenntarthatóságra nevelésben” c. projekt keretébenTovább
- ÜzenőfalTovább