Iskolavezető kerestetik – mindenhatás előny, de nem feltétel
A kidolgozott kompetencia keretrendszer szerint a vezetőnek az alábbi területeken kell helyt állnia:
- a tanítás és tanulás vezetése és irányítása,
- a változás vezetése és irányítása,
- önmaga vezetése és irányítása,
- mások vezetése és irányítása,
- és a szervezet vezetése és irányítása.
Mindezeket a feladatokat úgy kell ellátni, hogy közben különböző külső tényezőknek is meg kell felelni: a törvényi, vagy a gazdasági és szocioökonómiai környezet sajátosságait is szem előtt kell tartani. Mindeközben az oktatási rendszer központjában a diáknak kell állnia annak érdekében, hogy eredményes legyen, és valóban rátermett felnőtteket neveljen.
Ahogyan az elkészült tanulmány idézi az OECD álláspontját: a vezetés tekinthető a befolyásolás folyamatának is. Az iskolaigazgatóknak magas fokú stratégiai erőforrás-kezelési, és tanulás- és tanításirányítási készségekkel kell rendelkezni. Ezt leghatékonyabban tanulás (képzés), coaching, és gyakorlati tapasztalatok kombinációjával lehet elsajátítani és fejleszteni.
A program részletes záródokumentuma angol nyelven elérhető a tudástárból.
- SupremTovább
- Digitális kompetencia követelmények keretrendszerének megalapozása, javaslatokTovább
- Képzési projektekTovább
- Európai Parlament Nagykövet-Iskolája program során nyújtott szakértői támogatásTovább
- Kutatás az „Egész-intézményes megközelítés a fenntarthatóságra nevelésben” c. projekt keretébenTovább
- ÜzenőfalTovább