Centrál5: Közép-Európai Kompetencia Keretrendszer Iskolavezetőknek

A nemzetközi iskolavezetés-fejlesztési projektünk lezárulta után sem ér véget a szakmai munka és közös gondolkodás:

Örömmel jelentjük be, hogy az angol nyelvű zárótanulmány esszenciája mostantól elérhető magyarul és angolul is a  Tempus Közalapítvány honlapján. A kiemelt változat arról a modellről szól, amelyet a projekt folyamán megalkottunk az iskolavezetők számára, és a Central5 nevet kapta. 

„A keretrendszer egyszerre világít rá az iskolavezetői szerep bonyolultságára és egyszerűségére. – írja a tanulmány – Az egyszerűség a stratégiai és operatív irányítás azon ötkomponensű leírásában mutatkozik meg, amiben megegyeztünk: a tanulás és tanítás; a változás; önmagunk; mások; az intézmény irányítása. Ugyanakkor ezek a területek nem határolhatók el teljes mértékben egymástól. A komponensekre úgy tekinthetünk, mint az iskolavezetői szerep komplexitását bemutatni hivatott eszközrendszerre, illetve, mint a szerep azonosításához szükséges jellegzetességekre.”

Elolvasását szeretettel ajánljuk mindenkinek, aki iskolában dolgozik, akár vezetőként, akár leendő vezetőként.

 

Korábbi cikkünk a témában:

Iskolavezető kerestetik – mindenhatás előny, de nem feltétel

 

A teljes angol nyelvű tanulmánykötet a Tudástárunkból is elérhető.