Centrál5: Közép-Európai Kompetencia Keretrendszer Iskolavezetőknek
Örömmel jelentjük be, hogy az angol nyelvű zárótanulmány esszenciája mostantól elérhető magyarul és angolul is a Tempus Közalapítvány honlapján. A kiemelt változat arról a modellről szól, amelyet a projekt folyamán megalkottunk az iskolavezetők számára, és a Central5 nevet kapta.
„A keretrendszer egyszerre világít rá az iskolavezetői szerep bonyolultságára és egyszerűségére. – írja a tanulmány – Az egyszerűség a stratégiai és operatív irányítás azon ötkomponensű leírásában mutatkozik meg, amiben megegyeztünk: a tanulás és tanítás; a változás; önmagunk; mások; az intézmény irányítása. Ugyanakkor ezek a területek nem határolhatók el teljes mértékben egymástól. A komponensekre úgy tekinthetünk, mint az iskolavezetői szerep komplexitását bemutatni hivatott eszközrendszerre, illetve, mint a szerep azonosításához szükséges jellegzetességekre.”
Elolvasását szeretettel ajánljuk mindenkinek, aki iskolában dolgozik, akár vezetőként, akár leendő vezetőként.
Korábbi cikkünk a témában:
Iskolavezető kerestetik – mindenhatás előny, de nem feltétel
A teljes angol nyelvű tanulmánykötet a Tudástárunkból is elérhető.
- SupremTovább
- Digitális kompetencia követelmények keretrendszerének megalapozása, javaslatokTovább
- Képzési projektekTovább
- Európai Parlament Nagykövet-Iskolája program során nyújtott szakértői támogatásTovább
- Kutatás az „Egész-intézményes megközelítés a fenntarthatóságra nevelésben” c. projekt keretébenTovább
- ÜzenőfalTovább