Kinek látszunk? – mit árulunk el magunkról az interneten

Vajon mit tudhatnak meg rólunk mások csupán internetes aktivitásunk alapján?

Egy nemrég megjelent kutatás alapján a válasz: nagyjából mindent. És ehhez csupán a leggyorsabban terjedő, és nagyon népszerű Facebookos lájkokat kell figyelembe venni.

A kutatók főként amerikai populáción végzett próbáinak eredményei szerint néhány alapvető kérdés (milyen nemű az illető, demokrata, vagy republikánus, hetero- vagy homoszexuális) több mint 85%-os biztonsággal megállapítható akkor is, ha nem nézzük meg az illető adatlapján lévő képeket, és általa megadott információkat, csak az általa lájkolt lapok listáját. Ezen felül még az is meglehetősen jól bejósolható, hogy az illető él-e legális, vagy illegális drogokkal, de lájkjaink elárulhatják korunkat, intelligencia-szintünket, azt, hogy inkább társasági lények vagyunk-e, vagy, hogy mennyire vagyunk nyitottak úgy általánosságban.
Ezek az információk aranyat érnek a piackutatóknak, ezért is rendkívül fontos, hogy odafigyeljünk arra, hogy hogyan tervezzük meg online jelenlétünket. Manapság már létezik egy olyan irányzat, amely kifejezetten azt segíti, hogy személyes megjelenésünk a valós és a virtuális világban is következetes és pozitív hatású legyen, személyes márkaépítésnek (personal branding) hívják.
Egy kis odafigyeléssel, némi segítséggel elérhetjük azt, hogy a rólunk alkotott kép – legyen az internetes, vagy személyes – valóban olyan legyen, amilyennek látszani szeretnénk.

Online tanácsadó szolgáltatásunk segítségével ilyen kérdésekben is egy lépéssel a többiek előtt járhat.